Mélységesen egyetértek az alábbi cikkel. Mindig azért aggódunk, stresszelünk, izgulunk, ami fontos nekünk. Aminek tétje van. Ezért ez egy nagyon fontos dolog és szükséges is ahhoz, hogy a vágyott céljainkat elérjük vagy a nekünk fontos dolgokat megvédjük. Amit viszont nem tudunk, hogyan kezeljük a stresszes helyzetek “utóhatását”. Erre tanít meg a jóga, a relaxáció. Majdnem a tanterv része lett, de végül leszavazták. Még nem érett rá a rendszer. A részleteket a cikkben olvashatjátok.

“Barbara Fredrickson egészségpszichológus egyenesen azt állította, hogy a „kerüld a stresszeket” üzenet hamis, mert ahhoz nem kellene munkába járnunk, és ritkítani kellene a szeretteinkkel való találkozásokat. Mert az stresszel minket, aki-ami a legfontosabb az életünkben. A munkánk, a megélhetésünk, illetve a családunk és a szeretteink töltik be az elsődleges szerepet. Tehát nem csak a munkát, de a családunkat is kerülni kellene, ha a stresszes, számunkra “tétet” jelentő helyzeteket kerülni szeretnénk. Tehát ne kerüld a stresszes helyzeteket, hanem tanuld meg kezelni őket! Tanuld meg szeretni és jól használni őket. Más szóval a megküzdési módok megtanulásán, a felkészülésen van a hangsúly! Ezt a szerepet töltik be például a relaxációs módszerek, melyeknek hatalmas irodalma van. Az európai kutatásokon túl például japán kutatások is rendelkezésünkre állnak, szinte mindent tudunk a tengernyi pozitív hatásról. A testi-lelki feszültség csökken, az endorfintermelés fokozódik, az immunrendszer erősödik, a vérnyomás rendeződik, a szervezeti simaizmok is ellazulnak, még a káros szérum koleszterinszint is csökken. A szerveket megbetegítő, pusztító stresszhatás csökken. A közérzet javul, létrejön a lelki kiegyensúlyozottság.

A cikk itt található: http://hvg.hu/plazs/20140424_Bagdy_Emoke_interju

Click here to learn more

Pin It on Pinterest

Share This