Teljesen természetes, hogy az új állapot új kérdéseket vet fel. Az ember akaratlanul is érzi, hogy ami eddig ment, az már nem megy úgy. Valamit kénytelenek leszünk változtatni. De mit?

Minden változás nehéz, és bizonytalanságot rejt magában. Miért? Mert ismeretlen. Mert nem tudjuk a választ az új kérdéseinkre. És még a szokásaink, a testünk, a lelkünk, a szellemünk nem igazodott hozzá az új helyzethez.

Így van ez a mozgással is.

Igen, mozoghatsz, de nem mindegy, mit, és leginkább, hogy mikor. Alapvetően az első négy hétben a legtöbb kismama nem tudja, hogy új életet hord a szíve alatt, így természetes, hogy folytatja a korábbi mozgásformát. Így voltam ezzel én is. Csak utólag tettem össze, hogy azért lettem a 3. héten olyan rosszul, hogy egész nap pihennem kellett, mert már ezen a héten is jelzett a szervezetem. 🙂 Hiába, a tény az tény – ilyenkor már nem megy minden ugyanúgy.

  • Share on Facebook
  • Pinterest

Szóval, amikor kiderül, hogy állapotos vagy, onnantól egészen a 12. hétig érdemes már vigyázni a mozdulatokkal. Itt is fontos, hogy előtte hozzá voltál-e szokva a mozgáshoz és mennyihez.  Ha igen, akkor visszafogottabban érdemes folytatni a mozgást, természetesen a hasra ható gyakorlatokat kerülni és az erőteljesebb mozdulatokat is. Ha nem mozogtál, akkor csak óvatosan. Inkább pihenj, relaxálj, sétálj. És hogy mit mozoghatsz? Ezt megtudhatod a Boldog Babavárás Kismamajóga tanfolyamból. Hiszen pont ilyen és ezekhez hasonló kétségek miatt állítottam ezt össze, mert én is tele voltam kérdéssel az első terhességemnél.

Ha tetszett, kezdd ma Te is ingyenes videóimmal:

15 perc kismamajóga

Helyes kismamatartás gyakorlatai (3 videó)

Olvass tovább kismamás bejegyzéseimből

Pin It on Pinterest

Share This