Izületi fájdalom = izomfájdalom?

Alábbi egy nagyon jó cikk arról, hogyan működnek az izmaink és elhanyagolásuk milyen problémákat okoznak az izületekben, csontjainkban és végül az idegrendszerünkben, közérzetünkben is.
A cikk legfontosabb állításai:
A bemerevedett izomtól az izület, vagy a csonthártya fáj.

Az izom – ahogy kicsit feljebb is írtam – “normál” állapotában, amikor laza, és bevetésre kész, akkor hosszú. Amikor fáradt, akkor berövidül, nem tud laza és hosszú lenni.
Ha “beszorul”, segíthetünk neki. Egyszerűen úgy, hogy kihúzzuk. Hosszú Katinka sem viccből ül egy intenzív edzés után egy dézsa jeges vízbe. A felhevült, erősen igénybe vett izomzatot ha lehűtöd, “magától” nyúlik ki.
A nyújtás mellett nagyon fontos a hengerezés is.
Nem, nem úszható meg vele a nyújtás, annak hatását segíti, erősíti. És szükséges is, nem hagyható ki.
Az izmaink ugyanis nem csak úgy magukban leffegnek a bőr és a csont között, hanem szépen, esztétikusan, izomcsoportonként be vannak csomagolva egy hártyába. Ezek a hártyák viszont ha berövidül az izom, akkor hajlamosak összeragadni, ezáltal a funkciójában amúgyis korlátozott izommunkát tovább blokkolni.
A lényeg, hogy tartsd lazán az izomzatod, mert úgy maradsz csak egészséges!
A csodakrémek max. placebónak jók. Az izomlazítók – lóbalzsam és társai -, a reumakrémek, stb. hatása egy tisztességesen elvégzett nyújtógyakorlat, vagy hengerezés 5-10%-nak (sem) felelnek meg.
http://fortitudo.blogstar.hu/2016/12/23/nyujtani-nyujtani-nyujtani/32720/

Pin It on Pinterest

Share This