Kategória: Jógáról

Mire figyeljünk az online vagy otthoni jógagyakorlás közben?

2021 szeptember 17.

Szerző: MEVU

Az ászanavégzés 8 „szabálya”  – otthon, teremben vagy online

Ahimsa

A jógában az első alapelv, az ahimsa, ezért ez a legfontosabb elv a fizikai gyakorlásnál is – legyen az online jóga vagy személyes alkalom. Az Ahimsa lényege az erőszakmentesség önmagunkkal, testünkkel, lelkünkkel és másokkal szemben is. Ezért minden túlerőltetés ártalmas, nagyon oda kell figyeljünk a saját korlátainkra. 

Tedd fel magadnak a kérdés: hol érzel feszültséget? Kilégzéssel engedd el a feszültséget erről a területről. Engedd el a drámát, amit itt hordozol. Segíti az ahimsa gyakorlását, ha belülről megfigyelve végezzük a gyakorlatot, tudatossággal, betartva az ászana felvételének 6 lépését. Csak addig végezzük, amíg nem fájdalmas! 

Összpontosítás

Minden gyakorlatot egy stabil, mozdulatlan helyzetből indítunk. Csendből indulunk és csendbe érkezünk vissza. A csend a stabilitás, a középpont. Otthon, online erre is nagyobb lehetőségünk van: megtalálni a csendet, egyedül a saját otthonodban. 

Relaxálás

A gyakorlatok célja a fizikai és finomtest ellazítása. Ezért már a gyakorlás során fontos a relaxáció – amennyire az ászanák engedik. Csak a legszükségesebb izomfeszültséget tartsuk fent. Ebben segít a mély, egyenletes rekeszizomlégzés. A kilégzés segíti az ellazulást, a belégzéssel pedig energiával töltjük fel a testet. A légzést sem szabad erőltetni, segítünk a testnek az ászanák által ráhangolódni egy harmonikus légzésre.

Tudatosság

Legyünk ténylegesen jelen a gyakorlásunk során, érezzük a saját testünk körvonalát, határait. Érezzük a minket körülvevő teret, és figyeljünk a testünkben létrejövő változásokra és jelzésekre. 

Környezet

Fontos a tiszta, energikus környezet, ha lehetőség van rá, tiszta, jó levegőjű szobában gyakoroljunk. 

Evés után

A gyakorlatokat evés után legalább 2 órával érdemes elvégezni. Ennek az az oka, hogy így biztosítjuk, hogy a beleink, az emésztőrendszerünk ne az élelem feldolgozásával legyenek elfoglalva, hanem legyen lehetőségük a regenerálódásra, és ezáltal a gyakorlatok hatásait tudják „élvezni”.

Kompenzáció

A gyakorlatok általában egy irányban erőteljesebben mozgatják meg a testet, például előre vagy hátrafelé. Ilyenkor a gyakorlatok végén „ellensúlyozzuk” ezt a hatást egy kompenzáló pihentető pózzal. Minden gyakorlatnak megvan a pihentető kompenzáló párja.

Kontraindikációk

Vannak olyan gyakorlatok, amelyeket bizonyos betegségekkel nem szabad vagy nem ajánlott végezni! Ezekre mindenképpen figyeljünk oda!  A betegségek kialakulásának 6 szintje van. Amikor már jelen van a szervezetünkben egy  betegség, akkor már a megelőző gyakorlatok is  ártalmasak lehetnek. Ilyenkor már „kezelésre” van szükség, ezekben az esetekben mindig az orvos tanácsait kell követni. Magas vérnyomás esetén például nem visszük a fejet a szívünknél „lejjebb”, menstruáció alatt nem gyakorlunk -legfőképpen a fordított testhelyzeteket kerüljük-, komoly gerincproblémákkal pedig szintén nem végzünk gyakorlatokat.

 

Itt találod az első cikket, mely arról szól :

Hogyan jógázz otthon egyedül vagy online?

Ha tetszett az írás, kérlek támogasd egy megosztással:

Címkék

Neked van már OJA előfizetésed, amellyel minden programom a tiéd lehet? 

relaxacios es meditacios videotar
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga anya
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogavaljobbanmegy
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogaakademia
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogatanfolyam valtozom
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga kismamajoga kismama
himalajai jogaorak felvetelei
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga idomenedzsment jogatanfolyam

Mindezt észvesztő áron: 5 200 Ft/hó.

 

Olvass más bejegyzéseket is!

MomYoga - Online Jóga Akadémia