Kategória: Jógáról

Online jóga gyakorlatok kezdőknek – Ingyenes jóga videók – Csavarpóz

2020 november 29.

Szerző: MEVU

Ebben a sorozatban a jóga ászanákat tanulhatod meg online. Itt találod a leírásukat, a videóban pedig megnézheted, hogyan csináld.

Csavarpóz – Vakrasana

Méregtelenítő és fogyasztó hatású.

Ülj kényelmesen, lazán keresztezett lábakkal. Majd ülj térdelő ülésbe, összezárt sarkaidra ülj rá. Ezt a jógában gyémántülésnek hívják.

Most ülj a sarkad mellé, bal lábad sarka a jobb csípőnél van, a jobb lábadat pedig tedd át a bal lábadon át. Talpad tedd a talajra. Hogyha ez kényelmetlen lenne, teheted a térded másik oldalára is a lábad. Bárhol nyomna a talaj, párnázd ki magad. 

Most a jobb kezeddel kulcsold át a jobb térdedet. Pont a könyökhajlatban lesz a térded. Húzd ki magad, csípőd nézzen előre. Jobb kezedet nyújtsd fölfelé, vidd hátrafelé, és tedd le, ahol eléred a talajt. Elég, ha az ujjhegyeken támaszkodsz. Ha nem érne le a kezed vagy az ujjbegyed a talajra, akkor megint hívj segítségül egy jógatéglát vagy egy könyvet. Tedd az ujjhegyeket a talajra, és így csavarodj hátrafelé. A felsőtestedet csavarod hátrafelé, a csípőd pedig néz előre. Nézz el a vállad mögött hátrafelé. Minden kilégzéssel csavarodj hátrafelé, belégzésre pedig tarts ellen a csípőddel. A csípőd nézzen előre, és maradjon a helyén. Lélegezz egyenletesen.

Lassan gyere vissza középre. Bontsd a tartást. Ülj vissza gyémántölésbe, térdelőülésbe. Zárd össze a sarkaidat, és ülj rá a sarkaidra. Ülj a jobb sarkad mellé, így a bal csípőd a jobb sarkad mellett van, a bal lábadat pedig emeld át a jobb térdeden keresztül, és tedd a talajra. Talpad nyomd a talajba. A jobb karoddal karold át a bal térdedet, a jobb könyökhajlatban a bal térded. Bal kezeddel nyújtózz fölfelé, és forgasd hátrafelé a kezed és a vállad. Tedd le ott a kezed, ahol kényelmesen tudod. Megint segítségül hívhatsz egy jógatéglát vagy egy könyvet. Minden kilégzéssel csavarodj hátrafelé, és nézz el a vállad mellett hátrafelé, minden belégzéssel pedig tarts ellen a csípőddel. Lazán és egyenletesen lélegezz. Felsőtestedet csavarod, és nézel el hátrafelé. Aktívan csavarod a gerinced és a nyaki csigolyákat.

Húzd ki magad. Fordulj visszafelé, nézz előre, majd újra ülj lazán keresztezett ülésbe. Lélegezz egyenletesen. 

Üljél kényelmesen, lábaidat lazán kereszted, húzd ki magad, vállaidat forgasd hátra és lefelé, és irányítsd a figyelmedet a légzésedre. Figyeld, hogyan emelkedik a mellkasod, majd hogyan süpped. Azzal, hogy a figyelmedet a légzésedre irányítod, bekapcsol a tudatos légzőközpontod az agyadban, és elméd nem tud másra gondolni, leáll minden más stresszforrásról, és a légzésedre figyel, ezáltal egy jó érzést eredményezve a testben, és közben befelé hozod a figyelmed, feltöltöd magad oxigénnel és energiával. Figyeld a légzésedet, majd lassan nyisd ki a szemed, és lélegezz egyenletesen.

Ha tetszett az írás, kérlek támogasd egy megosztással:

Címkék

Neked van már OJA előfizetésed, amellyel minden programom a tiéd lehet? 

videótár relaxtár online jóga
MomYoga_Klub_havi tagság online joga
videotar online jóga
Mini Jóga Akadémia online jóga
változom program online jóga
Boldog babavárás kismamajóga online tanfolyam
Relaxáció, meditáció tanfolyam

Mindezt észvesztő áron: 5 200 Ft/hó.

 

Olvass más bejegyzéseket is!

MomYoga - Online Jóga Akadémia
MoMYoga Klub

Iratkozz fel!

Kérd a blogértesítőt és az ajándék stresszoldó videót!

You have Successfully Subscribed!