Kategória: Jógáról

Miért fontos a relaxáció és a vizualizáció az otthoni jógagyakorlás közben is?

2021 szeptember 21.

Szerző: MEVU

Mi az ászana szó jelentése?

Az asana szó eredeti jelentése: egy bizonyos céllal ismételten ülni. Parandzsali sztúrái szerint „Sthira sukham asanam”, ami azt jelenti, hogy az ászana szilárd és kényelmes. Tehát kényelmesen és biztosan ülünk, meditáció „céljával”. Azért van a „cél” szó idézőjelben, mert a meditáció valójában nem cél, hanem „eredmény”. Gyakorlatilag a „hosszú üldögélés” eredménye. A meditatív hagyományokban az ászana ülőhelyzetet jelent.

Miért fontos a lazítás, relaxálás az ászanákban?

Fontos, hogy az ászanákban (=jógagyakorlatokban) megfelelően ellazuljunk. Így egy szattvikusabb minőséget tudunk az ászanában megélni. Meg tudjuk valósítani az ahimsa (=erőszakmentesség) elvét is. Testi szinten is fontos regeneráló funkciók kapcsolnak be: az idegrendszer paraszimpatikus ága aktiválódik és a belső szervek elkezdik a működésüket, az izmok lazábbá válnak, javul a test oxigénellátása a rekeszizomlégzés révén, a fascia háló kisimul. Ha sikerül az ászanában ellazulni,  megélhetjük az egységélményt, kapcsolódhatunk a belső lényegünkhöz.

Miért segít a vizualizáció a jógagyakorlásban?

Tovább segíti a gyakorlásodat, ha nem csak ellazulunk a pózban, hanem az ászana felvétele előtt vizualizáljuk azt. Segít előkészíteni az idegrendszert, ráhangolódik az elme, majd a test is a gyakorlatra. Ahova irányul a manasz-az elme, oda irányul a prána-az energia. Ez a „dristi mana prana”. A vizualizáció segít lekapcsolni a külső gondolatokat, megtölteni az elmét az ászanával. Segít önmagunkra fókuszálni.

Melyek a stresszoldó jógagyakorlatok?

A jógagyakorlás komoly segítséget jelent a stressz, az idegesség oldásában, kezelésében. A stressz a túl sok vata dósa következménye. A vata dósa az üregekben, ízületekben, vastagbélben, idegrendszerben halmozódik fel. A stresszmentesítő gyakorlatok az idegrendszerre, ízületekre és emésztőrendszerre is pozitívan hatnak.

A vata dósa szeles jellegű, ezért a földön végzett földelő gyakorlatok  jótékony hatásúak, segítenek stabilizálni, ellensúlyozni a vata szeles jellegét.

Az idegrendszerre, elmére ható koncentrációs gyakorlatok szintén a stresszoldásban segítenek. Ilyenek a lassan végzett, nem hosszan kitartott ászanák, amelyeket légzésszinkronnal végzünk.

Fontos szerepe van továbbá a stresszoldásban az ízületi- és mirigygyakorlatoknak is. Az ízületekben van a legtöbb „tér”, ahol a vata dósa fel tud halmozódni. Ezért az ízületi- és mirigygyakorlatok kiemelt fontosságúak a stresszoldásban.

Emellett az emésztőrendszerre ható gyakorlatok is szükségesek, hiszen az emésztőrendszerünkben van a legtöbb „üreg”, „tér”, ahol a vata felhalmozódhat. Kiváló stresszoldó a pávánamuktászana (levegőfelszabadítás) gyakorlata.

 

Itt találod az első cikket, mely arról szól :

Hogyan jógázz otthon egyedül vagy online?

A második cikket pedig itt :

Mire figyeljünk az online vagy otthoni jógagyakorlás közben?

Ha tetszett az írás, kérlek támogasd egy megosztással:

Címkék

Neked van már OJA előfizetésed, amellyel minden programom a tiéd lehet? 

relaxacios es meditacios videotar
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga anya
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogavaljobbanmegy
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogaakademia
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogatanfolyam valtozom
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga kismamajoga kismama
himalajai jogaorak felvetelei
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga idomenedzsment jogatanfolyam

Mindezt észvesztő áron: 5 200 Ft/hó.

 

Olvass más bejegyzéseket is!

MomYoga - Online Jóga Akadémia