Kategória: Interjú sorozat

9. Alvásról és az agyhullámokról

2021 december 9.

Szerző: MEVU

Jó tudni, hogy az alvás és a relaxáció között szoros összefüggés áll fenn. Ha folyamatosan pörgünk, végezzük a tevékenységeinket, akkor béta állapotban vagyunk – aktívan. Egy jól működő szervezet az alfa, béta, théta és delta agyhullámokat egyaránt tudja használni – tudunk közte váltani, és éppen a megfelelő időben. Míg a relaxáció az alfa állapotnak felel meg, ha túl sok a béta, azaz túlpörgünk, az első, ami romlik, az alvás minősége. A béta után jönne az alfa, és ez után mennénk át thétába, deltába. Ez a kipihentség, relaxáltság hiányzik akkor, ha ez nem valósul meg.

Jótékony alfa tartomány

Az alfa elég széles tartományú, 7-től 14 hertzig. A 7,8-as hertz, a Schumann-rezonancia az, ami az alfán belül is a legfeltöltőbb. Annyira fel tud tölteni, hogy az alvás rögtön megjavul. Ha több az energiám, és ismerem az alfát, mivel az anya nagyon szoros összeköttetésben van a gyermekkel, sokszor a gyermekek alvása is megjavul. A kisfiam például másfél éves koráig elég rosszul aludt, emiatt én is elég fáradt voltam; Schumann-rezonanciával és hang-fény terápiával relaxáltam, és volt egy időszak ezen belül, amikor az ő alvása is mélyebb lett. Mindkettőnknek segített, de még mindig fel kellett kelni hozzá – és utána az ő alvásában is volt változás. A szabály, hogy mindkettőnk állapota javult, beigazolódott, de mivel ő is egy külön entitás, nem biztos, hogy mindig megoldja ez a módszer az anya és a gyermek problémáját is. Lehet más oka is, hogy a gyermek nem alszik jól vagy felébred, hiszen más az alvási ritmusa.

Ritmusos összhangban

Ami még nagyon kötődik az alváshoz, az a cirkadián ritmus. Itt megint számít, mennyire vagyunk jók magunkhoz. Egedy György mérte meg azt, hogy mikor mi tesz jót a szervezetünknek;

  • megállapította, mikor vagyunk éberek reggel
  • délután kettő körül jön egy mélypont, amikor lemegy az energiaszint
  • hat körül megint felpörgünk
  • majd ön a lefekvés időszaka
  • az éjfél előtti alvás aranyat ér: a cirkadián ritmushoz kötődik az is, hogy este 10 és reggel hat között lenne a legjobb aludni, előtte pedig ne nézegessünk világító képernyőt

Ha az aktivitásunk összhangban van ezzel a ritmussal, az alvásunk is jobb lehet.

Delta állapot, a megmentő

Két vagy két és fél óránként 20-20 percre delta állapotba megyünk le az alvásunkban. Körülbelül négy ilyen delta állapot áll fenn, és bizonyos szervek ilyenkor regenerálódnak. Ha rendszeresen felébredünk ugyanazokban az időszakokban, akkor ezek a szervek nem tud regenerálódni. Épp ezért összefüggésben van az alvás a relaxáltsággal is, a korábban említett, betegségekig vezető hat lépcsőfokkal. Ha a szerv nem tud regenerálódni, támogatásra fog szorulni. Relaxáltságunk, elménk és testünk egészsége, életminőségünk összefüggésben vannak.

Tedd tökéletesebbé a meditációd zárását egy ínycsiklandozó, ízében gazdag teával.

Kifinomultság és egészségvédő hatás egyben. Frissülj fel és legyen több energiád a zöldtea hasznos antioxidásainak köszönhetően. A tealevelek gondosan válogatottak. Gazdag, selymes íze semmilyen után ízésesítést nem igényel.

Ha tetszett az írás, kérlek támogasd egy megosztással:

Címkék

Neked van már OJA előfizetésed, amellyel minden programom a tiéd lehet? 

relaxacios es meditacios videotar
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga anya
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogavaljobbanmegy
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogaakademia
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogatanfolyam valtozom
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga kismamajoga kismama
himalajai jogaorak felvetelei
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga idomenedzsment jogatanfolyam

Mindezt észvesztő áron: 5 900 Ft/hó.

 

Olvass más bejegyzéseket is!

Energia&Harmónia Jógával - Online Jóga Akadémia
Online Jóga Akadémia