Gerinckarbantartás kismamáknak 2 percben

2017 december 17.

Szerző: MEVU

Kicsit visszatérve a terhességhez – a 22. héten alakul ki a tipikus terhességi tartás a terhes könyvek szerint. Ez azt jelenti, hogy a gerinc alsó szakasza előrehúzódik, homorúbb lesz, a vállak, mellkas pedig beesettebb, előrehajló. Ez egy idő után olyan fizikai erőkart hoz létre a gerincben, hogy fájdalmak jelentkezhetnek. Rosszabb esetben az idegek is nyomás alá kerülhetnek, amitől lábzsibbadás, görcs alakulhat ki. A mellkas zártsága pedig hátráltatja a szabad légzést, ami nem csak az oxigén-, de az energiaellátást is kedvezőtlenül befolyásolja. No nálam is előjött egy olyan érzés, ami az elmúlt 21 héten nem, hogy többször éreztem a gerincem alsó szakaszát. Tudtam, hogy ezzel nekem is foglalkoznom kell, mert elég nagy pocim van már. Tehát a teher nagy a gerincen. Ezért aztán bemutatom azt a 2 gyakorlatot, amely tökéletesen korrigálja a fenti kedvezőtlen deformációkat. A helyzet csak az, hogy ha a nap 12 órájában van eldeformálva a gerinc, akkor a napi 2-5 perces gyakorlás nem túl sok arányait tekintve. Tehát érdemes akár napjában többször is megcsinálni a gyakorlatot.

Nézzük!

Lépésekben

Ülő változat (ülő macska)

A videón is jól követhető, 1-2 perc alatt megtanulható. Gyakorolni hosszabban érdemes.

1. Ülés – pléden, egyenes gerinccel, lazán keresztezett lábakkal

Nagyon fontos, hogy megemeld a gerincedet egy pléddel. Ez legyen kemény és egyenletesen összehajtott. Olyan magas, hogy a térded és a csípőd egy vonalba kerüljön. A pléd szélére üljél.

Lényeg, hogy a gerinced így egyenesebb lesz, hogy megemelted az alapot. A két ülőgumón egyenletesen oszlasd el a testsúlyodat. Majd fejtetővel nyújtózz, nyisd a mellkasod (emeld a szegycsontot, vállaid forgasd hátra és lefelé), álladat pedig picit húzd befelé a torkodhoz

2. Kanapé póz – gerinc alsó szakaszának rogyasztása (majd a felső szakaszét is)

Kezeidet tedd a térdedre. Kezd a gerinced alsó szakaszát, az alsó csigolyákat hátrafelé menni, mintha egy kanapéra ülnél rá. Ezt kövesse a felső test domborúvá válása. Kezeiddel kapaszkodj a térdedbe. Mindezt kilégzéssel tedd és hagyd, hogy nyújtózzon a gerinced hátrafelé.

3. Kiegyenesedés, egyenes gerinc, mellkasnyitás

Úgy egyenesedj ki, hogy a fejtetővel nyújtózol felfelé. Ahogy felértél, nyitod a mellkasod, emeled a szegycsontod, vállaidat forgatod lefelé és hátrafelé. Fontos, hogy a gerinced alsó szakasza ne homorodjon, a farokcsontot továbbra is húzd magad alá picit.

Ismételd meg 4-6- szor vagy még többször.

Négykézlábas változat (macska)

1. Négykézlábas tartás – ujjtöveket, rüsztöt a talajba nyomni

Tegyél a térded alá egy plédet, lehetőleg a rüsztöd alatt is legyen. Nyomd az ujjtöveket és a rüsztöd a talajba.

2. Egyenes gerinccel két irányba nyújtózás, mellkasnyitással

Hátad legyen egyenes. Nyújtózkodj két irányba: a fejtetőddel és a farokcsontoddal ellentétes irányba. Finoman nyújtsd a gerincedet.

3. Domborítás, farokcsont és nyakcsigolyák behúzása

Kilégzssel finoman kezd el a farokcsontodat magad alá húzni és az alsó gerinctáji szakaszt domborítani. Párhuzamosan tedd ugyanezt a nyaki területtel. A középső csigolyákkal pedig végül nyújtózz felfelé. Ameddig jólesik, befelé figyelve.

4. Egyenes gerinc újra

Belégzéssel egyenesítsd ki a hátad – párhuzamosan a talajjal – és újra nyújtózz a fejtetőddel és a gerinc alsó szakaszával két ellentétes irányba. Ne homoríts – kismamajógában nem homorítunk! A gerinced alsó szakaszát próbáld egyenesen tartani.

Ismételd ezt is négyszer-hatszor, naponta.

Boldog Babavárás Kismamajóga program

Babavárásod 270 napból áll. Ajándékozd meg magad MI-IDŐ-vel, amikor a babáddal együtt jógáztok és relaxáltok. Csatlakozz kismamaközösségünkhöz a Boldog Babavárás Kismamajóga programmal.

Ha tetszett, kezdd ma Te is ingyenes videóimmal!

Olvass tovább kismamás bejegyzéseimből!

Ha tetszett az írás, kérlek támogasd egy megosztással:

Címkék

A Klub jelenleg zárva van

Neked van már Energia&Harmónia Klub előfizetésed, amellyel minden programom a tiéd lehet? 

relaxacios es meditacios videotar
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga anya
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogavaljobbanmegy
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogaakademia
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga jogatanfolyam valtozom
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga kismamajoga kismama
himalajai jogaorak felvetelei
onlinejogakakademia online joga momyoga mevu joga onlinejoga idomenedzsment jogatanfolyam

Mindezt észvesztő áron: 5 900 Ft/hó.

 

Olvass más bejegyzéseket is!

Energia&Harmónia Jógával - Online Jóga Akadémia
Online Jóga Akadémia