Kismamás kihívások – melyek „természetesek”?

A terhességem alatt elkezdett érdekelni, mely tünetek a legjellemzőbbek. Vajon, csak én fáradok el, én érzem a derekam, ha nem jógázom, vagy ez másnál is előfordul? Felmérést készítettem egy csapat kismama körében, hogy kiderítsem, mik a legjellemzőbb tünetek a várandósságunk alatt. Természetesen ebben az internet volt a segítségemre. Amellett, hogy sok a megtévesztő információ a közösségi médiában, az interneten, van egy előnye is annak, ha gyorsan kapcsolatba léphetünk egymással. Ha van egy problémánk, amelyről azt gondoltuk, csak minket érint, és sajnáljuk magunkat – rögtön rájövünk, nem vagyunk egyedül. Legalább több száz – de lehet, hogy több ezer – kismamának ugyanez a problémája (2018-ban 7184 kisbaba született. Forrás: www.ksh.hu). És ez megnyugtató. Hogy miért? Mert máris úgy érezzük, hogy ez normális. Igen, normális!! Ez a szó pedig segít elfogadni magunkat és a problémás részünket. Te is fogadd el így a tested, az állapotod, a lelked, magatokat.:)) No jó, de mik ezek a nagyon normális jelenségek? Nézzük – melyek a top kihívások?

  • Share on Facebook
  • Pinterest

Az első hely

No ki végzett a dobogó tetején? Na igen, nem meglepő: a fáradtság. Ki ne lenne fáradt, aki plusz kilókat cipel, egy új élet bontakozik ki benne, pszichésen pedig mindezt fel is kell dolgoznia. Szóval, csak nyugodtan add át magad a fáradtságnak és gondolj arra, hogy mindennek oka van, sőt, egy csodás gyümölcse.

Éljen a fáradság!

Második hely

Ez sem meglepő. Azt hiszem nem csak a kismamák körében áll ez a második helyen: a derékfájás. Na és miért? Ez sem meglepő: a pocak – vagy a baba?:) – húzza előre az ágyéki derékszakaszt. A keresztcsontra is nagyobb teher nehezedik. A kismedencében – és az egész testben – több a vér, a folyadék, és mindez hatással van az egész alhasi, deréktájéki szakaszra. No de ez ellen sokat tehetsz, a cikk második felében erről írok majd.

No és az előkelő harmadik hely?

Egyenesen következik az előzőekből. A baba súlyából, helyzetéből. Nem csak a derék irányába hat a Picúr, hanem a gravitáció továbbra is működik és lefelé is „nyomhat”, azaz előfordulhat keresztcsonti fájdalom. Ez nagyon jellemző. Odáig is fajulhat, hogy nem tudsz egy lépést sem tenni. Velem ez előfordult az első terhességemnél. Meg kellett állnom, le kellett ülnöm, hogy egy kicsit pihenhessen a testem, mielőtt tovább indulok. Súlyosabb esetben ennél rosszabb is lehet a helyzet. De ezzel sem vagy egyedül.

4-5. hely

Hastáji problémák: gyomor- és refluxjellegű problémák.

Ha jobban belegondolunk, a baba egyre nagyobb helyet foglal el a gyomor tájékán is, amely nyomás kellemetlen érzéseket és/vagy refluxot is kiválthat.

6-7. hely

Ez utáni nagy problémakör a lábbal kapcsolatos: görcsök, vizesedés.

A  kismama lábak, izmok megváltozott terhet cipelnek, megváltozott formában – nem csoda, ha elfáradnak. Ugye ugye, a Forma1-es autókat is jól megtervezik, hogy gyorsan tudjanak haladni. Kétszer olyan súllyal már ők sem lennének olyan előkelő helyen, nemigaz? J

8-9-10. hely

Utána jön a vizeletvisszatartási probléma, az egyéb vizesedések és természetesen az ingerlékenység.

Az idő előrehaladtával a babuci a húgyhólyagot is eléri és nem kíméli. Anyukája pedig csak egyre több vizet és vért keringtet a szervezetében. Szervezete próbál igazodni, de bizony előfordul, hogy a víz ott is ott marad, ahol nem kéne – és létrejön a vizesedés. Az újdonsült anyuka egész szervezete igyekszik lekövetni a változásokat és ezerrel dolgozik azon, hogy lépést tudjon tartani.  Ez a hormonháztartást sem kíméli. Előfordulhat, hogy mi kismamák kimerülünk, ingerlékenyek leszünk. Ne aggódj, ez is normális.:)

A lényeg, ezek teljesen természetes velejárói a babavárásnak. Engedd el magad, és pihenj. Csak élj a pillanatnak, és próbálj lazítani.

    Érdemes magunk elé képzelni a kismamát (magunkat :))  és a változó folyamatot (a testünket :)). Képzeld el a kis sejteket a pocakodban, majd azt, ahogyan ez a pici sejt görögdinnyévé változik 9 hónap alatt. Mindez a folyamat tested mely területén helyezkedik el? Igen, először még csak a pocakod környékén, majd egészen elfoglalja a mellkasodtól a szeméremcsontig az összes létező helyet. Így hát a gerinced, a gyomrod, a belső szerveid (és még sorolhatnánkJ) mind érintve vannak. Nincs más dolgod, ezeket a területeket karban kell tartanod, erősítened kell és rugalmasan tartani.

    Szeretnél még több tippet a babavárásodhoz?

    Sikerült egy képet kapnod arról, milyen változásokon megy át a tested ez alatt a 9 hónap alatt. Remélem, az is átjött a fentiekből, hogy ez egy csodás folyamat. A természet alkotása, lenyűgöző. És ha odafigyelsz magadra, akkor a legtöbb kellemetlenséget elkerülheted vagy csökkentheted. Viszont biztos lesz még kérdésed, elbizonytalanodhatsz. Erről a területről órákat lehetne beszélni, nem véletlenül van tele az internet a kismamás tartalmakkal. Mindenki máshogy éli meg a várandósságát. Azt javaslom, figyelj befelé! És természetesen hallgass az orvosodra és konzultálj vele mindenfajta mozgás előtt!

    Ha további kismamajóga gyakorlatokra is kíváncsi vagy, amelyek a fenti tünetek valamelyikét kezelik, akkor javaslom a Boldog Babavárás kismamajóga online oktatóanyagomat, amelyet a második babavárásom alatt forgattunk. 25 videóban vezetlek végig a fontos gyakorlatokon és kapsz otthon végezhető gyakorlatokat is.

    Ha nem elég számodra a fenti két gerincgyakorlat, szeretnél többet tudni, terhességed alatt végig biztonságban érezni magad, akkor számodra ez a tanfolyam a megfelelő.

    A kismamajóga gyakorlatokon kívül egy oktatóanyagot is találsz benne, amelyben elmagyarázom, mely gyakorlat miért lesz jó számodra. Emellett az egyéb kismamás tapasztalataimat is összefoglaltam neked benne. A tanfolyamról bővebben itt tájékozódhatsz.

    Remélem, a fentiek már kiegyensúlyozottabbá tették a babavárásodat!

    Ha tetszett a cikk, kérlek jutalmazd azt egy lájkkal és megosztással! Köszönöm! 🙂

    [/et_pb_blurb]
      Kismamajóga 15 perc
      • Share on Facebook
      • Pinterest
      Kismamajóga

      Ha tetszett, kezdd ma Te is ingyenes videóimmal:

      15 perc kismamajóga

      Helyes kismamatartás gyakorlatai (3 videó)

      • Share on Facebook
      • Pinterest
      Kismamajóga Cintiával

      Olvass tovább kismamás bejegyzéseimből

      Pin It on Pinterest

      Share This